Selasa, 8 Jun 2010

Pembedahan lagi…


Semalam kami bawa Adham jumpa Audiologist untuk buat hearing test untuk kesekian kalinya di Hosp Serdang, dan kemudiannya jumpa dengan pakar ENT untuk mengetahui masalah dan tahap pendengarannya. Dari 8pg hinggalah hampir 2ptg, nasib baik dia tak meragam sangat.

Dr bagitau yg Adham perlu jalani satu lagi operation utk memasang tiub telinga (grommet) kerana telinga tengahnya masih mengandungi cecair. Tambahan pula kedua2 belah telinga tengahnya telah bengkak kerana tekanan dalam telinga lebih tinggi dari tekanan dari luar telinga.

Terdiam kami seketika…tak tau macam mana nak respond

Saya keliru kerana sebelum ini dia pernah jalani operation memasang grommet ini pada 28 Jul 2007, ketika dia berusia 7 bulan 20 hari, saya sangkakan masalah yg sama tak akan berulang lagi.

Saya terkejut kerana saya tdk pernah lupa memberikannya ubat (Loratadine) untuk mengeringkan cecair dalam telinganya dari 5 April 2010 hinggalah sekarang.

Saya sedih kerana Adham masih kecil utk menanggung segala kesakitan ini, kerana sebelum ini dia telah menjalani 4X operation.

Saya buntu kerana memikirkan tugas saya yang agak berat, menjadi pelajar dan dlm masa yg sama perlu menjaga anak selepas operation sehinggalah dia benar2 sihat.

Saya pelik kerana Adham tidak pernah mengadu sakit telinga sebelum ini.

Semua perasaan ini mengganggu emosi saya silih berganti… Tanpa saya sedari air mata saya mengalir semasa menunggu nurse menulis time slip kami.

Dr tetapkan 20 Ogos 2010 utk jalani operation ini. Semoga ALLAH menjaga anak saya. “Budak kecil ALLAH sayang”.

Tiada ulasan: