Isnin, 24 Mei 2010

Kesian Anak-anak


Masuk hari ni dah seminggu saya demam. Pagi ni terpaksa gagahkan diri dtg ke UPM untuk menyambung kerja2 yang dh lama tertangguh. Nasib baik Abahnya volunteer nak tolong hantarkan. Sepanjang minggu lepas anak-anak ada exam, dari Isnin hinggalah ke Jumaat, moga Akram & Adham dapat buat yang terbaik utk Ummi & Abah. Tapi Adham tak dapat amik semua exam; Isnin tu dia ada appointment dgn CDC (Child Development Centre) di HUKM dan Jumaat tu pulak dia ada appointment dgn pakar orthodontics di Hospital Serdang dgn pakar dari Klinik Pergigian Seri Kembangan. Kesian dia kerap di bawa ke hospital & klinik, mesti dia penat. Nasib baik dia dapat buat exam yang tertinggal tu pada minggu ni, thank you teacher!!

Balik dari CDC Isnin lepas saya demam, agaknya berjangkit semasa di HUKM pagi tu. Badan saya lemah sangat kerana demam, batuk, selsema, sakit kepala dan pening berlaku serentak, nak solat pun tak larat nak berdiri. Pergi klinik dapat MC dua hari. Kesian anak2, time mereka exam, saya pulak yang tak sihat, malam2 anak2 nak buat revision pun saya tak larat nak bantu, terpaksalah Abahnya yang ambil alih tugas saya menemani anak2 belajar. Dah pulak tu badan mereka juga dah mula panas dan batuk2, lebih2 lagi bila time malam, agaknya berjangkit dr saya, nasib baik ada stanby ubat kat rumah. Terpaksa juga hantar ke tadika sebab ada exam, lagipun saya tak larat nak jaga mereka kat rumah, kesiannya, maafkan Ummi Along & Adik ya…

Pagi Sabtu tu pulak seperti biasa Adham ada speech therapy di Shah Alam. Tapi semalam (Ahad) kami tak kemana2, saya pun tak larat sangat. Sekali fikir kesian jugak kat anak2, weekend terperap je kat rumah, tapi apa nak buat memang saya tak larat sangat2, ditambah pulak dengan sakit belakang.

Tiada ulasan: