Khamis, 6 Mei 2010

Jauh perjalanan, luas pemandangan, hati anak2 riang


Malam tadi kami sampai rumah dalam 10:40 mlm. Fuuuh memang penat; lenguh seluruh badan, pening dan sakit kepala, dan macam nak patah pinggang, tapi yang lebih penting Along dan Adik seronok sangat dapat balik kampung.

Jauh sangat rasanya perjalanan kami; dari Pajam ke Wakaf Aik ke Wakaf Bharu ke Pengkalan Kubur, patah balik ke Wakaf Aik, kemudian ke Langkap (Setiu), patah balik lagi sekali ke Wakaf Aik, singgah di Cameron Highlands, dan barulah sampai semula ke rumah kami di Pajam.

Cuti sakan kami sekeluarga, Along dan Adik suka sangat dapat kejar ayam dan kucing Tok Mek, dapat main dengan Abang Me dan Adik Malin, dapat jumpa Tok Ma dan Tok Ayah, dapat beli baju The Cars dan mainan Ultraman dan Digimon, dapat naik motorsikal Tok Ayah, dapat petik strawberi dan minum teh di Sungai Palas BOH Plantation.

Dah habis bercuti ni rutin harian kami akan kembali seperti sediakala; Along dan Adik ke tadika, Abahnya pergi ofis dan saya ke UPM menyiapkan tesis yang masih lagi tergantung…

“Cara terbaik untuk membentuk seorang anak menjadi baik adalah dengan membuatnya sebaik mungkin sentiasa merasa bahagia”.

Tiada ulasan: